Het partnerschap tussen Plan B en Koninklijke Jaarbeurs reikt verder dan enkel het uitvoeren van projecten. Want behalve het tot een succes maken van bouwkundige en installatietechnische uitdagingen, denkt Plan B ook mee bij personeelsvraagstukken binnen het technische team van het evenementencomlex. “Het is van groot belang dat ze de juiste mensen aantrekken”.
De betrokkenheid van Plan bij Jaarbeurs is groot. Zo denkt Plan B denkt actief mee in het werven van technisch personeel. Corine legt uit: “Op dit moment vervult Plan B zowel projectgerelateerde als tijdelijke functies op interim-basis. Dit is ontstaan tijdens de coronatijd en heeft ons geholpen om de continuïteit te waarborgen. Maar gezien onze toekomstplannen willen we ook ons eigen kernteam verder uitbouwen. We hebben onze afdelingen ‘beheer en onderhoud’ en ‘operations’ daartoe al samengevoegd, omdat ik geloof dat je het een niet zonder het ander kunt hebben. Nu voegen we graag interne medewerkers toe aan dit team, die enthousiast zijn om bij te dragen aan de vormgeving van de nieuwe ‘venue’”.
Volgens Bernard staat niet alleen kennisdeling, maar ook openheid en eerlijkheid in de samenwerking met Jaarbeurs centraal. Hij vertelt: “We denken graag mee over hoe Jaarbeurs haar permanente technische dienst kan voorzien van goede vaste krachten, want dat is een logische stap binnen hun toekomstplannen. Het is daarbij van groot belang dat ze de juiste kandidaten aantrekken; niet iemand die de opgave alleen vanuit de technische invalshoek benadert, maar juist de mensen die begrijpen hoe hun bijdrage de bedrijfsvoering van Jaarbeurs beïnvloedt. De mensen die techniek leuk vinden, maar mensen eigenlijk nog veel leuker. Want de dynamiek van dit evenementencomlex? Die is compleet anders dan die van een standaard kantorencomplex of een productielocatie. En uit ervaring kan ik zeggen: hier werken is een waar genoegen. Elke dag is hier anders”.
Werken bij Jaarbeurs Utrecht
Corine voegt toe: “Dat klopt helemaal. Onze business kent nu eenmaal die constante dynamiek. Ons werk wordt in feite gestuurd door de planning. En als wij ons werk goed doen, dan verloopt de bedrijfsvoering ook soepel. Dit vraagt niet alleen om technische en communicatieve vaardigheden, maar ook om flexibiliteit: ‘the show must go on’, altijd. Aan de ene kant werkt ons team dus aan planvorming voor de lange termijn, terwijl we aan de andere kant plotselinge problemen zoals een haperende installatie ad hoc aanpakken. En dit alles in een steeds veranderende omgeving met wisselende soorten evenementen en doelgroepen. Van de MOTORbeurs tot een ondernemersbeurs of het huidige LEGO World. We zijn zo sterk als onze laatste klus – en daarvoor hebben we zeer toegewijde technici nodig. Evenals onze samenwerking met Plan B, want het moge duidelijk zijn: die blijft uiteraard ook voortbestaan”.